torsdag 21 mars 2013

Smal kycklingpaj



Jag ville göra något annorlunda åt mig att äta på jobbet så valde att göra en god kycklingpaj. Alltid när jag gör mat så letar jag reda på flera recept till samma maträtt och väljer sen vilka ingredienser/hur mycket jag vill ha. På så sätt får jag det som jag vill ha det ;)
Så detta är nu kan man säga mitt egna recept.


Pajdeg:
75 g flytande smör
3/4 mjölk
1 ägg
2 dl rågsikt
2 dl vetemjöl
1 krm salt

Fyllning:
Kyckling
1 liten lök
3-4 ägg
2 röda paprikor
tomater
2 vitlöksklyftor
1/4 kycklingbuljong
1 dl mjölk
(½ dl grädde)
curry
svartpeppar
salt

Rör ihop ingredienserna till pajdegen och förgrädda i 200 C i 10 minuter.

Stek kycklingen, löken, de hackade paprikorna och tomaterna. Krydda. Häll över pajskalet.
Vispa äggen, buljongen, mjölken, (grädden) och häll över kyckligen. 

Grädda i 200 C i ca. 30 minuter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar